Poznajmy się zanim będzie za późno

20 lutego, 2017
  • 13322-noxpj5

Chodzicie czasami na randki? Jeśli tak, to pewnie wiecie, że spotykając się z nową osobą zazwyczaj odczuwamy napięcie, radość, lekki stres i niepewność, która wynika z faktu, że jeszcze się nie znamy. Pierwsza randka jest więc czasem, w którym staramy się jak najlepiej poznać drugą osobę. Wiecie, co mam na myśli. Interesuje nas, co druga osoba lubi, czego słucha, co czyta, z kim była wcześniej i jak to się stało, że spotkaliśmy się dopiero teraz. Poznajemy się i uczymy siebie nawzajem. Po jakimś czasie przestaje nas dziwić to, co jeszcze kilka dni temu było takie niespotykane, wyjątkowe lub zwyczajnie dziwne. Przechodzimy do porządku dziennego nad tym, że nasz nowy partner nie je mięsa i po prostu nie zabieramy go na burgera (no chyba, że jaglanego). Od tego jak dobrze się poznamy i dopasujemy do siebie zależy ile związek będzie trwał oraz jak szczęśliwą relację uda się nam zbudować.

Poznając naszych klientów lepiej, znając ich preferencje, oczekiwania i upodobania możemy ograniczyć ich zaangażowanie do absolutnego minimum oszczędzając ich czas.
Zespół WeLearning

Dokładnie tak samo dzieje się, gdy rozpoczynamy projekt z nowym klientem. Jesteśmy podekscytowani jak podczas pierwszej randki i chcemy jak najszybciej „nauczyć się” naszego kontrahenta. Wiele firm twierdzi, że pierwszy projekt jest najtrudniejszy i kolejne idą już łatwiej. To jest niby taki czas na dotarcie i wzajemne poznanie. Przez to, że wiedza o kliencie przed pierwszym projektem jest mała, trwa on długo i obarczony jest sporą ilością błędów. Pytanie, dlaczego by nie poznać się wcześniej? Trzymając się analogii randkowej – zanim pójdziemy na kolację warto wiedzieć, co druga osoba lubi jeść.

W WeLearning rozpoczynając pracę z klientem, którego jeszcze nie znamy staramy się dowiedzieć o nim jak najwięcej. Zbieramy informacje, czytamy, analizujemy, poznajemy preferencje i oczekiwania.  Zaczynamy już na etapie pierwszego spotkania i prezentowania oferty. Poświęcamy dużo czasu i sił, aby dowiedzieć się, co klient lubi, co go drażni, co śmieszy, jaki styl uczenia preferuje itp. Staramy się poznać organizację od środka, dowiedzieć się więcej o pracownikach, którzy będą korzystali z naszych rozwiązań. Jeśli nie jest to możliwe proponujemy demo, które prezentuje nasz pomysł oraz wiedzę, jaką zdobyliśmy o kliencie. Dzięki temu poznajemy się szybciej i lepiej, a jak wiadomo wiedza to klucz do potęgi. Wykonując tę pracę przed rozpoczęciem pierwszego projektu mamy duże szanse stworzyć pierwszy produkt, który będzie o wiele lepiej dopasowany do wymagań kontrahenta i to w znacznie krótszym czasie.

Jak do tej pory nasze starania sprawiły, że nie skończyliśmy nigdy na pierwszej randce. Lubimy długie i udane związki ale to nie znaczy, że wkrada się w nie rutyna. Przecież jednego człowieka poznaje się całe życie i całe życie można się zaskakiwać, a co dopiero całą firmę. Chcesz nas poznać bliżej? Nic prostszego – napisz na  kontakt@welearning.pl 🙂